08
okt 2012
PDF
Nyomtatás
E-mail

Az ütemterv szerint halad a járási hivatalok felállításához szükséges feltételek megteremtése. Már több mint 100 településen alá is írták a kormánymegbízottak és a polgármesterek a járási hivatalokhoz kerülő köztisztviselőkről, ingó és ingatlan vagyonról szóló átadás-átvételi megállapodásokat.

 

Mind a 19 megyében és a fővárosban is folyamatosak az egyeztetések a kormányhivatalok és az önkormányzatok között az átadandó feladatokról, még eldöntendő kérdésekről, és sorra születnek a  helyi képviselő-testületek által jóváhagyott megállapodások, amelyeket a jogszabály szerint október végéig kell megkötni. A járási hivatalok januárban kezdik meg működésüket, amelyek a vidéken élőknek különösen nagy segítséget és könnyebbséget fognak jelenteni az ügyintézésben.

Országszerte 175 járási és 23 kerületi hivatal kezdi meg működését a kormányhivatalok kirendeltségeként 2013. január 1-jétől. Heves megyében 7 járás létesül. A járási hivatalok az államigazgatási ügyek intézésében nyújtanak majd segítséget az állampolgároknak, és ezzel  jelentős terhet vesznek le az önkormányzatok, a jegyzők válláról. A járási hivatalhoz kerülnek az okmányirodák, egyes gyám- és gyermekvédelmi, szociális igazgatási, családtámogatási ügyek, köznevelési feladatok, menedékjog, egyes építésigazgatási feladatok, egyéni vállalkozói tevékenység engedélyezése, egyes kommunális, állategészségügyi, vízügyi hatáskörök, a helyi védelmi bizottságok vezetése. A szabálysértési feladatok már 2012. április 15-től a kormányhivatalokhoz kerültek.

A feladatellátáshoz kapcsolódó ingó-és ingatlan vagyonra az állam ingyenes használati jogot kap az önkormányzatoktól.  Ezekről a kérdésekről zajlanak most az egyeztetések. A megyei és fővárosi kormánymegbízottak, több helyen járási biztosok segítségével,   már hónapok óta  tárgyalnak az átadás – átvételi megállapodásokról a település vezetőkkel. Ez nem csak a járási székhelyekre vonatkozik, hanem minden olyan településre, ahol  lesz járási hivatali ügyintézés.  A kisebb településeken a járási hivatal vagy állandó  kirendeltségeket tart majd fenn, vagy települési ügysegédek fognak ügyfélfogadást tartani.

A jegyzőktől  nagyszámban átvett feladatokkal a járási hivatalok  átveszik azokat a közszolgálati tisztviselőket, akik jelenleg ezeket az államigazgatási feladatokat eddig a polgármesteri hivatalokban végezték, garantálva számukra az eddigi bérüket.  A járási hivatalok megalakulását követően, következő lépés a kormányablakok számának bővítése lesz, a jelenlegi 29-ről 300-ra. Azaz megsokszorozódik országszerte az ügyfélszolgálatok száma, és az ott elintézhető ügyek száma is nőni fog. A megszaporodott feladatokkal párhuzamosan megkezdődött a felkészült és az ügyfélszolgálati munkára rátermett tisztviselők toborzása és kiválasztása.

Eger, 2012. október 8. Forrás. Heves Megyei Kormányhivatal

 

Elérhetőségek

Cím: H-3300, Eger, Kossuth L. u. 9.

Telefon: + 36 36 521 310

Email: kabinet@hevesmegye.hu

Fax: + 36 36 411 106

Europe Direct: +36 36 521 480

GPS: 47.900766 / 20.378265

 

A Heves Megyei Önkormányzat hivatalos
honlapjával kapcsolatos általános
adatvédelmi tájékoztatót innen töltheti le.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

FacebookYoutube

Településeink

Településeink

Eseménynaptár

Hírlevél feliratkozás

Név:*
E-mail cím:*