04
okt 2012
PDF
Nyomtatás
E-mail

Néhány technikai jellegű jogszabály megalkotása szükséges ahhoz, hogy lezáruljon a járási rendszer kialakításával kapcsolatos jogalkotási folyamat - közölte Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter sajtótájékoztatón szerdán, Nyíregyházán.

A miniszterelnök-helyettes tájékoztatása szerint a személyzeti kérdésekben a munka „dandárja” viszont csak most következik, mivel jelenleg is zajlik a járási hivatalvezetők kiválasztása. Az ezzel kapcsolatos javaslatokat a megyei kormánymegbízottak gyűjtik össze, a kinevezéseiket pedig a tervek szerint december első felében vehetik át a szaktárcától az új hivatalok vezetői.

Navracsics Tibor elmondta: a járási hivatalok elhelyezése kapcsán már elkezdődött az egyeztetési folyamat az önkormányzatok és az illetékes kormányhivatalok között. Az erről szóló megállapodást eddig Bonyhádon és Nagykőrösön írták alá a felek, október 31-ig pedig több ilyen megállapodásnak kell megszületnie - tette hozzá a miniszter. Ha nem születik megállapodás, akkor a kormányhivatal dönt az infrastrukturális feltételek megteremtéséről, a kormánymegbízott által meghozott döntés a bíróság előtt azonban megtámadható - emlékeztetett Navracsics Tibor.

A cél az - folytatta a miniszter -, hogy ne húzódjon sokáig a vagyonmegosztás és az infrastruktúra körüli esetleges vita, és lehetőség szerint év végéig tiszta kép alakuljon ki a fennálló helyzetről. A járási hivatalok részeként 300 helyszínen jönnek létre kormányablakok 2013 év végéig, és egységes arculattal, több mint kétezer ügycsoportban, egyablakos ügyintézés keretében fogadják majd az állampolgárokat - közölte a tárca vezetője. A kormány döntése értelmében január 1-jétől 175 vidéki járási és 23 fővárosi kerületi hivatal kezdi meg működését. A járási rendszer kialakításának lényege, hogy ne az állampolgár menjen az ügy után, hanem a kormányablakok révén az ügyintézés legyen egyszerűbb és könnyebben elérhető az emberek számára - fűzte hozzá a közigazgatási és igazságügyi miniszter.

Navracsics Tibor elmondta: az új rendszer kialakításakor figyelmet fordítanak a járások, valamint többek között a helyi bíróságok és a katasztrófavédelmi kirendeltségek illetékességi területeinek összehangolására is. A következő időszakban lépésről lépésre igazítja egymáshoz a szaktárca ezeket a rendszereket, illetve azok illetékességi területeit - tette hozzá a miniszter.

Heves megyében hét járást alakítanak ki, minden járásközpontban egy-egy kormányablakkal.

2012.10.04.Forrás: Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, Sajtó Főosztály

 

Elérhetőségek

Cím: H-3300, Eger, Kossuth L. u. 9.

Telefon: + 36 36 521 310

Email: kabinet@hevesmegye.hu

Fax: + 36 36 411 106

Europe Direct: +36 36 521 480

GPS: 47.900766 / 20.378265

 

A Heves Megyei Önkormányzat hivatalos
honlapjával kapcsolatos általános
adatvédelmi tájékoztatót innen töltheti le.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

FacebookYoutube

Településeink

Településeink

Eseménynaptár

Hírlevél feliratkozás

Név:*
E-mail cím:*